A Jégembernek is becézett finn már nyolc évesen oktatta honfitársait, gokarttal egyszerűen lehetetlen volt megverni. Räikkönen nem is nagyon akart elszakadni a kis négykerekűektől, 10 éven keresztül csak gokartozott. Később a Forma Renault szériában bontogatta szárnyait, innen emelte ki a fiatal tehetségek előszeretettel alkalmazó Peter Sauber.
A svájci nem is habozott sokat, 2001-ben máris csapatba tette Raikkönent, de ez nem volt ennyire egyszerű. A fiatal finn ugyanis formaautóval alig valamivel több, mint 20 versenyt teljesített, és F1-es versenygéppel is csak annyi kilométer volt a háta mögött, amennyi a szuperlicenchez szükséges volt. Ráadásul a nemzetközi szövetség csak az első néhány futamra adta meg a vezetői engedélyt a zöldfülűnek.
Räikkönen az első versenyén azonban minden kétkedőt elhallgattatott, hatodik lett és ezzel egy pontot szerzett. 2002-ben már a McLaren színeiben vitézkedett visszavonuló honfitársa, a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen helyén. A következő években kiderült, ő a mezőny egyik leggyorsabb pilótája, de az ezüstnyíl rendre megtréfálta, így ő is csak megszorítani tudta a harmadik évezred elején szárnyaló Michael Schumachert.
2006. végén megunva a vesszőfutást a Ferrarihoz szerződött, itt is egy világbajnokot, jelen esetben Schumachert váltotta. Első ferraris versenyét megnyerte, majd a vörös versenygép megbízhatatlansága miatt visszaesett, de a már-már veszettnek hitt helyzetből is talpra állt, és a 2007-es szezon legutolsó futamán, Brazíliában világbajnok lett, egyetlen ponttal megelőzte ugyanis korábbi csapata versenyzőit, Lewis Hamiltont és Fernando Alonsót is.
2008-ban azonban meglepő módon nem tudott beleszólni a bajnoki csatába, a végén örülnie kellett annak is, hogy a harmadik helyet el tudta csípni összetettben. Az első négy futamból kettőt megnyert, de utána már az ő tiszteletére nem csendült fel a finn himnusz egyik nagydíj után sem, még a dobogóra is csak nagyritkán állhatott fel. 2009-ben minden bizonnyal azon fog fáradozni, hogy visszaállítsa megtépázott renoméját.
Kimi Raikkönen a Forma-1 ben:
Évad |
Istálló |
Vb helyezés |
Pontok |
Rajtok |
Győzelmek |
Pole |
Leggyorsabb körök |
2001 |
Sauber |
10. |
9 |
16 |
0 |
0 |
0 |
2002 |
Mclaren |
6. |
24 |
17 |
0 |
0 |
1 |
2003 |
Mclaren |
2. |
91 |
16 |
1 |
2 |
3 |
2004 |
Maclaren |
7. |
45 |
18 |
1 |
1 |
2 |
2005 |
Mclaren |
2. |
112 |
19 |
7 |
5 |
10 |
2006 |
Mclaren |
5. |
65 |
18 |
0 |
3 |
3 |
2007 |
Ferrari |
1. |
110 |
17 |
6 |
3 |
6 |
2008 |
Ferrari |
3. |
75 |
18 |
2 |
2 |
10 |
2009 |
Ferrari |
6. |
48 |
17 |
1 |
0 |
0 |
Összesítés: |
|
|
531 |
139 |
18 |
16 |
35 |
|